Förhandla med djävulen

Källa

Idag är en av de efterlängtade dagarna som jag sett så mycket fram emot. En ledig dag för hela familjen, dessutom med sol och lite värme.

Det firar min kropp genom att ge mig världens huvudvärk, yrsel och magont. Jag känner mig sjuk och så vansinnigt trött. När kroppen spårar ur hänger hjärnan med direkt. Är det kanske läge att skicka fram ångesten och förstöra lite till?

Och nu ska jag iväg en sväng med familjen. Tar huvudvärkstabletter, öronproppar, solglasögon och hoppas att det blir en trevlig stund. Att livet vinner över sjukdomen åtminstone en stund. Så kan jag sova ikväll. Bara jag får ha det lite mysigt nu. Om det går att förhandla med utmattningsdjävulen...?


4 kommentarer:

  1. Jag förhandlade med utmattningsdjävulen i fredags och åkte på konfirmation fast jag mådde pyton. Sängläge sen dess. Så bra gick det, men så är jag också inne i tidernas skov efter en alldeles för rolig vårtermin...hoppas du har bättre tur!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det ju värt att må lite dåligt efter en rolig sak, men när man haft för roligt för länge och det där dåliga aldrig går över... Blä. Inget roligt alls. Du får försöka justera det roliga till höstterminen så du slipper må så här dåligt. Kram på dig.

      Radera
  2. Blev ensam hemma idag efter tre sommarlovsveckor när vi varit hemma hela familjen. Dagen slutar med huvudvärk och ont i kroppen... Ska det vara så svårt att få må lite bra!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du mår bättre idag. Vila och tålamod så blir det bättre. Kram!

      Radera