Vi hjälper varandra

Nu har jag träffat den nya läkaren. Ivrigt påhejad och peppad av er fantastiska läsare tog jag mig samman och gick till mötet rustad till tänderna. En lång lista på symptom och hur de påverkar mig samt saker jag behöver för att kunna läka och komma vidare, hade jag med mig.

Doktorn var bra, lyssnade, ställde frågor och tog sig tid. Hon tyckte att det var mycket bra att jag kunnat formulera mina begränsningar på papper, det underlättade mycket för henne vid intygsskrivandet. 

Nu återstår bara Försäkringskassans utlåtande av det intyg som skickats in. 

Men alltså. Tack till alla som skriver, delar, kommenterar och hjälper till. Tillsammans lär vi av varandra. Vi hjälper varandra. Vi skapar debatt. Tillsammans är vi starka. 

En långsam och tyst revolution som kommer växa i både styrka och omfattning ju fler vi blir och ju mer vi hjälps åt. Kampen pågår på så många fronter. Inom oss själva, kampen mot sjukdomarna, kampen för förståelse från omvärlden, kampen mot orättvisorna. Fatta vilket arbete vi gör. Vi är grymma! 





12 kommentarer:

  1. Vad underbart! Så glad jag blir för din skull!
    En läkare som lyssnar och tar tid på sig är guld värt och som tog till sig dina tankar och anteckningar. Bra kämpat!
    Nu hoppas vi att resten går lika bra och att du kan återgå till att lägga energi på din rehabilitering.
    Ja, tillsammans är vi urstarka och har mycket att lära varandra. Ensam är ingenting i dessa sammanhang, då är vi bara en siffra.
    Fortsätter att heja på dig!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes bra på mötet med läkaren och mycket mer än så kan ju inte jag göra. Nu är det upp till andra att sköta resten.
      Tack för dina hejarop!
      Kram

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) Kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera
  2. Vad glad jag blir för din skull :)
    Hoppas nu att det går bra med nästa instans också!
    Ensam är man verkligen inte stark i detta :(
    Vad hade jag gjort om jag inte hade fått ta del av era berättelser?
    Idag känner jag mig extra ensam.När man hamnar mellan stolarna.Då sjukskrivningen har gått ut och inga nya tider finns och ingen vet när det finns en tid.
    Då känner jag mig ensam och betydelselös.
    Jag kämpar med denna hemska utmattning.Det räcker! :(
    Den lilla energi man har behövs för att orka andas och kämpa vidare.
    Ibland tror jag att jag har blivit starkare men det behövs så lite för att jag återigen ska tappa modet.
    Var rädd om dig!
    Kram från
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ensam är inte alls stark, det är så sant som det är sagt. Jag känner så med dig när det krånglar och man inte vet hur man ska ta sig ur det. Att få tid till vårdcentralen är ju inte det man ska oroa sig över. Det måste de bara lösa åt dig.

      Om du inte orkar själv så be någon åka dit/följa med dig dit/ringa åt dig. Sätt dig i väntrummet och gå inte hem förrän du åtminstone fått en tid. Det är ju hela din privatekonomi det handlar om dessutom. Inte bara sjukdomen. Bryt ihop och gråt när du är där, det gör inget. Bara du får hjälp.

      Jag tror att du blivit starkare, om det känns så, så är det så. Men bakslagen kommer man inte ifrån. Då är man liten igen. Men du återhämtar dig och styrkan byggs på ännu mera. Ge inte upp.
      Gör som jag fick rådet att göra, skriv ner alla dina symptom. Alla. Ta med till vårdcentralen. De kan INTE neka dig en tid.
      KRAM<3

      Radera
    2. Tack för ditt svar. <3
      Jag avskyr denna känsla av att jag faktiskt är utlämnad till andra i min sjukdom och sjukskrivning.Jag tycker det känns väldigt tungt att behöva vara i en beroendeställning som man är i en sjukskrivning.
      Kunde jag skulle jag söka ett nytt arbete i morgon eller påbörja studier.
      Jag styr inte skeppet själv längre,i allafall inte helt.
      Ibland vill jag skrika rätt ut i frustration över denna kropp och denna hjärna som inte längre vill som jag vill.
      Jag som hela livet burit mig själv,klarat mig själv, varit stark och klarat allt och lite till.
      Hur jag än gör så är jag fast i denna utmattning och denna djupa sorg över att det kunde bli så här.
      Det är så himla tungt att inse vad man har gjort mot sig själv och hur ett arbetsliv kan förstöra oss människor på olika sätt.
      Jag är nog lite starkare trots allt.
      Det är bara att livet just nu rullar på i snigelfart och jag ser inte alltid de små steg jag tar mot ett bättre och klokare jag.
      Kram från
      Annica

      Radera
    3. Det är en tuff uppgift att vara utelämnad till andra. Särskilt när man inte är van vid det. När man tagit hand om sig själv och alla andra och skött allt, alltid. Så ska man helt plötsligt förlita sig på andra människor och deras sätt att utföra saker. Det är jättesvårt. Speciellt som om att alla inte alltid ens kommer ihåg att göra det som de lovat... Då blir jag tokig i min ensamhet och tänker att varför skulle man lita på andra? Så himla svårt. Det är det jag önskar mest av allt, att bli så frisk så jag kan bli fri från beroendet av andra. (särskilt myndigheter) Inte för att jag inte vill ha deras hjälp, men jag vill inte vara utelämnad till dem utan andra möjligheter. Tycker det är skillnad.
      Kram

      Radera
  3. Härligt att höra att det blev ett bra möte med läkaren. Hoppas att fk är med på noterna nu också. Vi kämpar väl nog som det är utan att dom är med och ställer till sattyg. Jag väntar på besked om mitt senaste intyg blir godkänt. Nu har det gått två veckor sedan det togs emot på fk. Man blir så jäkla nervös av det här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, håller alla tummar jag har för att det blir bra för dig. Och tack för din lista, den hjälpte mig att komma på en del saker som jag glömt bort! (minnet alltså!) Förstår att du är nervös, hoppas svaret kommer snart så du kan andas ut.

      Radera
  4. ❤️❤️❤️❤️ Heja oss! Har aldrig varit med om starkare människor än de jag hittat i utmattningens kölvatten! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är vi ändå ett härligt gäng?! Lite trötta emellanåt, men så otroligt starka!
      Kram!

      Radera
  5. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) Kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    Genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera