Så less på tröttheten


I går försov jag mig. Ganska mycket dessutom... Ena barnet kom och väckte mig och vi diskuterade lite kring varför inte det andra barnet väckt oss, när vi var så sena.

Det fattar ni väl? Ni säger hela tiden till mig att vara tyst på morgonen och att jag inte får väcka någon. Jag gör ju bara som ni har sagt. 

Så sant.. (Och hen är tillräckligt liten för att det ska vara ett gulligt svar! Mitt lilla hjärta.) Trots den extra sömnen både igår och idag är jag fortsatt trött. Även idag. Helt förbaskat, sjukt, jäkla trött. Utmattningstrött, sömnig och prick all annan form av trötthet man kan ha. Dessutom rastlös och uttråkad.

Så less.


2 kommentarer:

  1. Försök att äta lite extra vitaminer, det har hjälpt mig. Omega 3, magnesium, D vitamin tar jag extra på vintern men är det många molniga dagar tar jag det ibland även på sommaren. Tror kroppen behöver lite mer vitaminer vid utmattningssyndrom. Tog även blutsaft ibland bra mot järnbrist :). Även andningsövningar är bra för att slippa den jobbiga tröttheten. Det tar ganska lång tid att bli av med den, men det kommer med tiden :). Sömnen är ju också jätteviktig att få till, jag märkte stor skillnad ganska snart när jag började få sova hela nätterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla bra tips, jag har inte tagit så noga på det där med vitaminerna, men ska ta tag i det där igen. Skönt att du har kommit ur den där tröttheten, ger mig lite hopp om att också göra det en dag.

      Radera