Med huvudet fullt av vadd

Källa Vadd, mitt huvud är fullt av vadd. 

Min doktor pratade om att hon ville ge mig medicin för att skydda min hjärna. Kapsla in den och vaddera den, med ett stort plåster runt om, för att skydda den mot stress och annat skadligt. Ge den lugn och ro att återhämta sig och läka.

Kanske är det precis det som händer nu. När jag känner mig lite bortdomnad, som om huvudet har bedövats med tandläkarbedövning. Man känner att det är något som händer, men man kan inte urskilja några detaljer. Så känns det i min hjärna.

Det pågår saker där inne. Men det är lite vagt. Jag oroar inte mig så mycket i förväg för jag minns inte ens vad jag ska oroa mig över. Det är lugnare, mindre stressigt för jag måste leva precis nu och hantera det. Jag kan inte lägga energi på framtiden, då missar jag helt det som ska hända nu. Det är inte någon medveten mindful livsförändring, utan en kemisk substans som påverkar mitt sätt att agera.

Undrar om det var detta hon menade, doktorn, när hon sa att hon ville skydda hjärnan? För nog känner jag mig vadderad allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar