Lördag hela veckan

Källa


Jag inbillar mig att jag har blivit bättre på att utnyttja tiden. De dagar jag mår bra utnyttjar jag mer nu än förut. Innan sparade jag på saker för att göra dem på helgen, eller på semestern. Det gör jag inte längre.

Dels handlar det om att passa på. En bra dag är en bra dag, oavsett om det är helg eller vardag. Men det blir också roligt att ha saker att göra mer året runt.

I helgen har vi haft en riktigt perfekt sommarsemester på fyra dagar. Sommarlovskänsla när den är som bäst. Grillfest, strandhäng, sovmorgon, glass, bokläsning, skogspromenader, frukost utomhus, soffhäng, kubb, vattenmelon... Så skönt!

2 kommentarer:

  1. Viktig insikt att ta vara på stunder och dagar som är bra oavsett när de kommer. Att leva varje dag och inte bara för specifika perioder. Känner igen mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inte alls självklart för mig förut. Ibland känns det som om man inte uppskattar livets glädjeämnen på samma sätt, om man aldrig fått känna på det svåra i att leva. Kram

      Radera