Blåmärken och myggbett


Detta är alltså under huden... Inte eksem utan "blåmärken". Fast röda..

Källa

Jag får ganska lätt blåmärken. Nån variant av ssri gav mig ännu lättare blåmärken. Så illa att jag kände hur blodkärl sprack under huden. Gjorde jätteont och var ganska obehagligt. Ingen fara enligt läkaren, men jag bytte medicin i alla fall.

Nu är det något annat som sker. Det kliar på min hud (det är nåt som hänger ihop med utmattning/smärtsyndrom/överkänslig osv). Men det nya är att när jag kliar får jag blåmärken/märken under huden. 

När jag googlade detta visade det sig att jag hade både AIDS och leukemi och allt däremellan. 

Man. Får. Inte. Googla. Symptom. 

Det vet jag ju mycket väl. 

Det konstiga är att huden kliar pga ungefär allt. Men inte utav myggbett. Tills någon upplyser mig om att jag har myggbett. Jäklar vad det kliar då! 







6 kommentarer:

  1. Härligt det här att vi har konstiga symptom tillsammans! :D Här har fötterna börjat klia när jag gått och lagt mig. Kliar och kliar och kliar, så jag ligger och skubbar fötterna mot varandra tills jag inte längre orkar låta bli att riva med fingrarna. Mysko...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag med eller så byter det och händerna bränner och kliar istället. Förstår inte vad det beror på, aldrig haft det tidigare men så händer det titt som tätt :( //Linda

      Radera
    2. Kliande inuti fötterna, check på den. Det har jag också... Skumt!

      Radera
    3. Händerna kliar inte på mig, men däremot handlederna och nedre delen på underarmarna... Detta blir mer och mer märkligt när jag tänker på det! Fint att känna lite stöd att vi är fler som delar dessa skumma saker.

      Radera
  2. Åh, när det gäller sjukdomar är google inte ens vän. Jag har fått väldigt känslig hud, eksem som kommer och går på ögonlock och ringfingrarna. Bara där. Så märkligt. Aldrig haft något liknande förut i livet. Inte ätit medicin, men gissar att utmattningen har slitit ut försvaret i kroppen ändå. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var också konstigt.. Eftersom du inte äter medicin antar jag att det är kroppen som orsakar detta själv. Antagligen är det så i mitt fall också då, att kroppen är utmattad helt enkelt, bara att jag dragit förhastade slutsatser kring medicinkopplingen. Kram

      Radera