Ett historiskt påsklov

Källa


För mig är detta påsklov historiskt. Det är nämligen det allra första lovet som jag är ensam hemma med mina barn sedan jag blev sjuk. Förut har de alltid varit på förskolan eller fritids om deras pappa jobbat, eller så har han varit föräldraledig och så har vi varit hemma alla fyra.

Det som är roligt är att jag har inte alls varit nervös, eller haft panik över detta en enda gång.

Den meningen i sig är ju sorglig och anmärkningsvärd. Som att det skulle behövas att få panik för att vara ensam med sina barn. Men är man svårt sjuk, utmattad och trött är det jobbigt att ha ansvar för barn. Jag har haft fullt upp med att bara vara ansvarig för mig själv.

Vi får se vad vi hittar på under veckan. Jag tänker att det kommer att bli en del aktiviteter för att ha något att göra. Men även mycket oplanerad tid där vi alla får utrymme att bara vara.

2 kommentarer:

  1. Vilken skön känsla att ändå se det som något görbart och hanterbart istället för panik. För jag förstår panikkänslan. Det är inte lätt att vara förälder när en ska försöka hantera sig själv. Mina kids kan ofta gilla att bara vara och hänga hemma, men för att förhindra rastlösheten brukar det vara bra med lite aktiviteter här och där. Bara att lämna hemmet en stund kan vara nog ibland. Den här veckan har resten av familjen påsklov medan jag jobbar. Så hos oss är det tvärtom. Hoppas att ni har en fin vecka ihop <3 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit fint. Även om tröttheten har varit överhängande emellanåt så är det stor skillnad på trötthet och panik. Tror det är bra för barnen att inte ha fullspäckat schema när det är lov, men nån liten aktivitet är skönt att ha så det inte blir bråk pga uttråkade hemma! Hoppas du haft det fint på jobbet. Kram

      Radera