Det är magiskt och så himla häftigt!

Källa

Under min sjukskrivning har jag i flera perioder gått kurser i qi gong. Någonting är det som min kropp uppenbarligen uppskattar med den här träningsformen. Den ger respons på övningarna nästan direkt.

Ibland i form av sprudlande överskottsenergi, ibland i form av ett bryt där tårarna sprutar så jag inte kan stanna kvar i lokalen. Helt uppenbart frigör den spänningar som finns inuti. Spänningar som jag inte varit medveten om. Det är så otroligt häftigt när samspelet fungerar så mellan kropp och själ.

4 kommentarer:

  1. Så kände jag när jag tränade Basal Kroppskännedom, det bara klaffade liksom, urhäftigt.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, BK gillade jag också väldigt mycket. Det är coolt att det bara funkar så! Kram

      Radera
  2. Det är så häftigt när sånt händer. Skönt att du hittat Qi gong :)

    SvaraRadera