Ta inte med dig stressen i sängen

Trots att jag haft två riktigt bra dagar avseende trötthet och hjärntrötthet så ramlade jag ihop igår. Dagen blev mest ett stort 'vad var det som hände nu då?'

Kvällen blev inte heller som vanligt. Vi hade folk här och nedvarvningen uteblev. Eller rättare sagt. Kom långt efter vad som borde varit läggdags. 

Så jag fick med mig stressen i sängen. Ingen bra sovkompis. Jag har drömt galna, stressiga saker där jag vaknat med hög puls och massor av ångest. 

Vet ju att stressen påverkar mig lätt, men det förvånade mig ändå en smula att jag är så väldigt stresskänslig fortfarande.






2 kommentarer:

  1. Jag har jättesvårt att somna för tillfället. Har hållit på en dryg vecka nu, bara vrider och vänder mig. Går i perioder det där..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det enda man kan vara helt säker på, att det alltid går upp och ner. Inte undra på att man kör slut på sig själv när man mår bra. Det är ju så underbart! Och det är väl det som gör att man står ut när det inte är så bra igen... ;) Hoppas du får till sömnen snart igen. Är så himla jobbigt att inte kunna sova. Värsta tortyren.

      Radera