Simmar

Jag har börjat simma. En gång i veckan kör jag till badhuset på morgonen och simmar en liten stund. Jag har lite koll på tiden, så jag inte ska överanstränga mig, men räknar inte längder eller så.

Det är ett stort steg för mig. För simning har varit en sådan aktivitet som jag vet sen gammalt att jag avskyr. Det härstammar mest troligt från skolgymnastikens dagar.

Men, hör och häpna, det är faktiskt riktigt trevligt! Att ligga där och flyta fram i värmen och känna hur stela muskler mjukas upp. För att inte tala om alla ritualer innan (lång varm dusch) och efteråt (bubbelbadet, ännu längre dusch, bastu).

Det är så himla bra att få rucka lite på sina sanningar emellanåt. Ni som har hängt här ett tag vet ju att jag tyckte det var löjligt med promenader också... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar