Melodifestivalen

I helgen åkte jag på en liten semestertripp till Göteborg för att se Melodifestivalen. Det var i sanningens namn en prövning. Men det gick ganska bra ändå.

Om man tänker på allt man går igenom för att resa iväg, så är det storartat att man bara kommer någonstans. En sådan detalj som att transportera sig. Varenda liten grej som man passerar måste in i huvudet, analyseras och sedan förkastas eller sorteras in. Det tar så mycket på krafterna. Och då har jag inte nämnt något om packning och planering. Ju lättare desto bättre, är min melodi nuförtiden. Behöver jag säga att det har varit annorlunda förut...?

Sedan var det den lilla detaljen att få i sig middag innan evenemanget. Det borde väl inte vara så svårt att hitta en restaurang som serverar lagad mat klockan 17 på en lördag, men helt enkelt var det inte heller... Stressmoment.

Den yngre delen av sällskapet ville vara på arenan så tidigt som möjligt då de lärt sig att merchandise-försäljning och sponsor-jippon är väldigt roligt... Det var inte bara vi som var där, öronpropparna åkte in redan i foajén.

Sen traskade jag tålmodigt runt och trängdes med mina guldklimpar i släptåg. Eller, faktiskt var det nog de som släpade på mig ;) Det var riktigt avkopplande att sätta sig i arenan med högljudd förfest-musik jämfört med trängseln utanför.

Allting gick bra, om rätt låt vann och allt det där, det lämnar jag därhän. Jag brydde mig mest om att överleva och njuta av mina kinapuffar.

Det blev en sen kväll. Inte för att vi nattsuddade på någon efterfest, utan för att hjärnan tog en stund på sig att varva ner och komma till ro. Idag har jag varit ohyggligt trött. Men hanterbart. Så jag tycker  absolut att det var värt det. Att resa med min familj är det jag saknar mest av allt, så detta var en höjdpunkt, åtminstone sett ur det perspektivet!

8 kommentarer:

  1. Skönt att du orkade! Då kan det vara värt att vara lite extra trött efteråt!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att du idag känner att det var värt gårdagen! Kram

    SvaraRadera
  3. Kul! Och skönt att det ändå funkade så pass bra. Känner igen mig i allt du skriver. Även jag har ändrat mina packningsrutiner ganska radikalt ;) Var på mello för ett par år sedan, när det var i Örebro. Det var innan utmattningen, men jag har ett hum om vad du fått vara med om på plats. Roligt att du kunde göra resan med familjen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite lättare packning kan man nog konstatera! ;) Kanske inte så matchande alla gånger heller, men jag har överlevt det också.

      Ja, då vet du vad jag pratar om, det är mycket intryck, men roligt också. Det var jättekul att kunna göra nåt med familjen, tänk vad man värdesätter det nu. Kram!

      Radera
  4. Vad roligt att det gick bra och att du kände att det var värt det. Man gör den bedömningen ofta nuförtiden. ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättekul! Mmm, hela tiden, flera gånger om dagen får man fundera på det. Räknas det som att leva i nuet eller?! 😂

      Radera