Ge mig mat!

Vissa dagar kan jag äta hur mycket som helst. Det är som om den lilla energi jag har skrapat ihop inte räcker fram till nästa måltid. Jag behöver hur mycket mat som helt, typ varannan timme, som en liten baby.  Ibland mår jag illa när det där suget sätter in. Enda sättet att häva illamåendet är att ge kroppen energi, mat alltså. Då kan jag äta ungefär hur mycket som helst.

Jag förstår inte heller vart den här energin tar vägen... Krävs det mycket för att hålla kroppen igång, eller är det stress och ångest som knycker energin?

Måste försöka få till lite paus och avlastning här. Alla de här extra aktiviteterna har blivit för mycket för mig. Känner mig sjuk. Fast jag vet att jag inte ÄR sjuk, utan "bara utmattad". Som om det skulle vara så "bara".


Måste vila lite till.

2 kommentarer:

  1. Ja tänk att man känner av extra saker direkt. Ändå är det oftast inga utsvävningar utan typ ett barn som ska till tandläkaren eller nån som fyller år eller nåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen inga utsvävningar som gör att det spiller över. Säger väl något om hur nära gränsen man ligger varenda dag..

      Radera