Dunderkur

Okej, jag har tagit en dunderkur i fighten mot tröttheten och allt den för med sig.

I helgen fick jag gå ifrån några gånger och vila huvudet från intryck. Det var trevliga och rena toalettbås där vi var. 😝 Vid ett tillfälle gick jag och satte mig i bilen, fällde upp luvan på jackan och somnade. Bara sådär. 

När vi åkte hem somnade jag i bilen. Sov hela vägen hem, förutom en kort paus för mat. Bar in min resväska i hallen, satte mig i soffan och somnade igen. Sen sov jag hela kvällen och hela natten. Ungefär 15-16 timmar. 

Efter frukost idag spontanringde jag en vän som jag inte hunnit träffa på länge pga orsaker som jobb, livet och sådant. Åkte hem till henne och njöt av att vara där, (inga hemmavarande barn som avbröt), provade mig igenom en rad tesorter, tog en liten promenad i solskenet. Härligt.

Det var nog det jag behövde just nu, för att komma upp på banan igen. Är så att säga tillbaka på min ordinarie trötthetsnivå igen.


4 kommentarer:

  1. Tänk vad den där sömnen är livsviktig! Gott att du haft en dag att njuta av. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen viktigt. Ännu viktigare än man kan tro. Kram

      Radera
  2. Klokt att bomba på med sömn istället för att hamna i mellanläget i flera dagar! Well done hela alltihop :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var bra att jag kunde sova så mycket. Ibland är jag så där trött, men kan ändå inte somna. Så då är ju det här alternativet att föredra. Kram

      Radera