Den osminkade sanningen

Har ett läkarbesök inplanerat sent i eftermiddag. Känner mig så trött och matt i kroppen. Darrig och helt utschasad. Värk i musklerna, ont i lederna ända ner till de minsta lederna i fingrarna. Lite illamående och så oändligt sömnig. Funderar på att piffa till mig lite. Men tänker att det är egentligen lika så bra att doktorn får se mig så här. Med otvättat, lite stripigt hår, osminkad och med sömnränder på kinden. Är verkligen inte pepp på att lämna huset överhuvud taget idag.



Have a doctors appointment late this afternoon. And I´m feeling so tired, it hurts in my body. My muscles are sore and I feel a bit nauseous. Was thinking about putting some make up on, perhaps get my hair washed. But I reconsidered. It´s good if the doctor can see me like this. When my outside looks a bit more like how I feel on the inside.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra! Tycker det bara är bra om de får se den råa verkligheten! Jag var till terapeuten idag. Kände redan innan att det skulle bli jobbigt och sen satt jag där och grät...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra för mig. Ja, det är ju roligt att fixa i ordning sig, men inte när man mår pest. Så det blev inget piff igår. Men det var väl egentligen jättebra att du satt där och grät. Bara ut med eländet liksom. Så slipper du bära det inom dig. Bättre att lämpa av det hos terapeuten. ;) Hoppas det känns bättre efteråt. kram

      Radera