Allergitabletter

Förra veckan var jag så himla trött och seg. Fattade inte vad som hade hänt, men försöker att inte överanalysera, eftersom jag lärt mig att det inte leder någonstans.

Men, nu slog det mig. När jag var som tröttast, det var när jag passade katten, som vi gör emellanåt. Den där lurviga sötnosen, som ger mig kli i näsan... På grund av det, började jag ta allergitabletter. Vanliga receptfria. Och det var då jag blev så trött.

Fast det tänkte jag ju inte på när jag var mitt uppe i det. Men nu, när katten är återlämnad och allergitabletterna bortplockade är jag absolut piggare. (Det är ju nyanser vi talar om, men man är ju lite av en expert på sin trötthet nuförtiden, så jag märker skillnad...)

Kan det varit allergitabletterna som gjorde mig trött? Någon som vet?

8 kommentarer:

  1. Ja, det tror jag är en ganska vanlig biverkan av de flesta allergitabletter.

    SvaraRadera
  2. Ja absolut! Allergitabletter blir man supersömnig av ��

    SvaraRadera
  3. Fast håller inte riktigt med de andra. Vårt barns läkare säger att dagens allergitabletter är annorlunda och att tröttheten snarare är en konsekvens av själva allergin!!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för alla era svar, ni är bäst! Det låter rimligt att man kan bli trött av medicinen, men även att man kan bli trött av det man är allergisk emot, alltså katten. Kunde jag ju tänkt på... ;)
    Tack!!

    SvaraRadera
  5. Jag blir trött av allergin, inte av tabletterna. Hur kan jag veta det? Jo jag börjar äta allergitabletter innan pollensäsongen drar igång och blir då inte trött, utan tröttheten kommer när pollensäsongen drar igång.

    SvaraRadera
  6. Hej! Atarax som många av oss får mot ångest är egentligen en allergitablett.

    SvaraRadera