Vardagen anfaller

Det hopar sig. Allting ska tydligen ske precis nu. Man kan tro att jag har en hel skolklass att ta hand om, men sist jag räknade var det bara två barn jag ansvarar för!

Extra aktiviteter att styra med just nu: Tandläkarbesök x3, utvecklingssamtal x2, läkarbesök x2, öppet hus på ena barnets skola, idrottstävling för ena barnet x2.

Jag har så mycket aktiviteter utöver det vanliga, så jag vet inte hur man hinner med om man arbetar. Det här är ett heltidsarbete. Och det räknas som fritid. Pust.



Suddenly everything is going on at the same time. I only have two kids, but it feels more like a school class. My extra activities right now are:  dentist appointments x3, doctors appointments x2, parents meetings at school x2, open house at school x1, sports competitions for my child x2.

I have so many extra activities that I don't know how you handle these things if you work. This is a full time job. But it counts as spare time. *sigh*

2 kommentarer:

  1. Känns igen! När höstterminen startade kände jag mig alldeles överväldigad av kraven och tiderna som plötsligt kom, men nu har det varit något lugnare. Just den här veckan har varit fullspäckad dock.

    Gah! Livet alltså :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, det är ju livet. Så vill ju ändå försöka njuta av detta med, även om det känns överväldigande emellanåt (eller ganska ofta!)

      Radera