Hur kan det vara så ansträngande att tvätta sig?

Det fick bli en lugn dag idag. Superlugn, eftersom det har varit fullt hus här på sistone. Hade tänkt promenera innan idag, men när jag kände efter var jag så utmattad så jag gick och la mig istället.   Sov nån timme, åt lite. Fick sedan lust att bada. Så tappade upp badkaret och sjönk ner i värmen, skummet och njöt. Varpå jag blev helt matt. Utslagen och jättetrött.

Den som aldrig blivit trött så man mår illa, av att tvätta sig, har aldrig varit riktigt sjuk. 

Dagen får fortsätta i sakta mak.

Just feeling exhausted today, from taking a bath...

6 kommentarer:

  1. Just det där att ta ett bad upplever jag också som otippat extremt tröttande. Det ska ju vara utvilande och avslappnande liksom. Men jag tror att den fysiska påfrestningen är större än man tror. Kroppen pallar inte med värmen. Så sorgligt, men bra när man fattar såna saker om sig själv. Nu håller jag mig till duschen, om jag inte känner mig stark.
    Varmaste omtanke till dig. Det är så svårt detta!
    Kram/ Boel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste vara mer påfrestande än man först kan tänka sig, för jag blev helt förstörd av det. Helt hemskt. Intressant att det finns fler som upplevt samma sak. Tack för att du berättar.
      Kram

      Radera
  2. Tänk att tvätta håret kan vara som att bestiga Mount Everest :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det som egentligen är en njutning, att det kan vara så jobbigt ibland.

      Radera
  3. Hej!

    Trillade in på din blogg av en slump. Ser att du lidit av utmattning sedan 2011 och efter att ha läst några av dina inlägg så tror jag att du har ME/CFS. Har själv den diagnosen.

    Många med utmattningssyndrom har egentligen ME. Vanligt att få fel diagnos.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20774778.ab

    Om man har ME är det viktigt att inte överanstränga sig. Det är en mer komplex sjukdom än utmattningssyndrom.

    http://www.rme.nu/om-me-cfs/diagnoskriterier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack för din kommentar. Jag har hört talas om ME förut och håller med, det är mycket som stämmer in på mig. Tack för att du kommenterar, tack för din omtanke!

      Radera