Bara så trött

Var och handlade mat idag. Försöker ta tag i det nu på lite mer regelbunden basis. Det är bra för mig att ha något att göra och det underlättar mycket för maken, som inte behöver sköta precis allt här hemma.

Hade turen att träffa en kompis precis i början av affären. Vi blev stående och pratade och det var jätteroligt att prata ikapp lite vad som hänt sedan vi sågs senast. Men vad jobbigt det var. Koncentrera sig på samtalet, samtidigt denna hiskeliga bakgrundsmusik, den skarpa belysningen, alla övriga intryck. Jag var tvungen att avsluta samtalet för att inte krascha innan handlingen var över.

Denna energiplanering är ett kapitel för sig. Man ska leva i nuet, men hur i hela friden ska man kunna leva i nuet när man måste hålla koll på sina energinivåer och spara en buffert för att ta sig runt?

Jag handlade (det mesta i alla fall) och kom hem. Galet trött. Så nu har jag sovit nästan två timmar efter den lilla utflykten. Yey...


I went grocery shopping today. Try to do that more regularly now, to get an activity and also to help my husband, so he hasn't´t have to do everything. Met a friend at the beginning of the store, stood there talking för approx 20 min and then I had to quit talking to her because I was so tired. The conversation itself, the horrible back ground music, the sharp lights, everything else that affects my brain. 

It´s so hard to live here and now, when you always have to focus on your energy levels and save energy for the day. At least I got most of the things on my list and then I had to sleep nearly two hours when I got back home. 

4 kommentarer:

  1. Är imponerad av att du klarar att handla, just mataffärer är hemska. Vet att jag testade att följa med och handla och det slutade med att tårarna forsade och paniken var total när jag stod framför en hylla med pasta och skulle välja. Men nu storhandlar jag mat på nätet och får den hemkörd. Känslan att kunna avlasta maken med något är underbar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har övat lääänge på att orka med veckohandlingen. Började liksom med att köpa en liter mjölk på bensinmacken och sen har jag trappat upp sakta därifrån. Så jag förstår helt och fullt din känsla. Att veckohandla på nätet gör vi också i perioder. Men nu övar jag på att komma ut, så då är mataffären en verklig utmaning. Lycka till!

      Radera
  2. Det där har hänt mig också, i mataffären, flera gånger. Man står där som vanligt medan huvudet är nån annanstans, nästan på flykt från situationen. Det enda man tänker på är HUR SKA JAG TA MIG HÄRIFRÅN INNAN JAG RAMLAR IHOP!? Mycket svårt att förklara för nån som inte varit med om det själv.

    Själv har jag haft en jobbig vecka. Orolig för sjukhusbesök flera dagar innan, jobbig dag igår när det var dags, sov till halv 1!! idag, och nu huvudvärk. Kommer nog ta några dagar innan det går över..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, hoppas det gick bra för dig på sjukhuset. Eller så bra som det kunde gå. Inte undrar på att du är trött nu när kroppen slappnar av. Bara att vänta ut huvudvärken, detta sjukt jobbiga påfund.. KRAM ❤️

      Radera