Utvärdering av senaste avstämningsmötet

Jag har försökt hålla på min nya veckoplanering nu i några veckor. Det går sådär. Första veckan började jag fint med mitt pussel som doktorn ordinerade. Det var bara det att när jag skulle ut i skogen, som jag planerat för min första naturutflykt så var det iskallt och halt och trist. Så jag kom inte iväg. Stannade hemma och pusslade istället. Resten av första veckan gick ändå hyfsat efter planeringen så totalt sett är jag nöjd. Minus spinning-träningen då. Men det gick så mycket energi och kraft till att fundera på det här med träningen så jag tog mig vatten över huvudet, bara genom att undersöka vilka alternativ som finns och att fundera på att träna. 

Sen blev det juluppehåll på yogan och så anföll den STORA huvudvärken mig, återigen. Av gympa, spinning, löpning och annan organiserad konditionsträning blev det intet. Fokus hamnade, av förklarliga skäl, på vila, sömn och mat. Överleva vardagen helt enkelt.

Jag gör det jag brukar göra, nu igen. Promenerar varje dag, träffar vänner emellanåt, sköter hushåll och barn, yogar hemma.

 Konsekvensen av avstämningsmötet blev en månadslång försämring av mitt mående. Mina ursprungliga stressymptom återkom, allihop. Tillbaka är jag nu där jag befann mig innan mötet. Inte en millimeter längre fram.

4 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en god jul i alla fall. Låt de andra ta hand om dig! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blir det alldeles säkert. Det ska jag se till att de gör! ;)

      Radera
  2. Plusminusnoll just nu. Imorgon är en ny dag, på måndag en ny vecka. Ta några andetag och därefter en sak i taget ❤️❤️ Kram och god jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, men kan inte låta bli att tänka tankar som att jag kunde sluppit en månads dåligt mående om jag inte behövt reda upp all den stress som de orsakar mig... Ja, du vet ju vad jag menar... Men visst, en sak i taget och så blir det sakta bättre. Kram och god jul till dig också!

      Radera