Nya karaktärsdrag smyger sig på

Pusslar på mitt pussel, som doktorn föreskrivit. Lägger så smått märke till nya karaktärsdrag hos mig själv. Har lite kvar, olika nyanser av himmelsblå. Jättejobbigt att få ordning på. Kommer på mig själv med att tänka. "Jag lägger ner det i lådan igen. Börjar på ett nytt pussel. Orkar inte hålla på med det här längre."

Det är något nytt för mig. Brukar vara den som gör klart det jag påbörjat, kosta vad det kosta vill. Andra kanske hade behövt träna på att inte tröttna och gå på den impulsen. Men jag känner mig lite stolt över att jag avbryter när jag tröttnar. Även om det handlar om en så pass trivial aktivitet som ett pussel. Heja mig!

2 kommentarer:

  1. Precis! Visst är det intressant när man kommer på sig själv med ett handlande som man inte gjort tidigare, t.ex inte göra klart något, eller skjuta upp saker för att man inte orkar just då. Förr satte jag en ära att vara duktig, noga och göra klart allt med detsamma, det sparar jag till väl valda tillfällen nu..
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen! Nu kan jag sätta en ära i att inte vara duktig, att låta skorna ligga kvar, utspridda över hela hallen eller nåt sånt. All det inte spelar så stor roll. Fake it ´til you make it -strategin har funkat bra här! Kram!

      Radera