Muntergök

Detta är inte den mest upplyftande av dagböcker just nu. Men jag noterar ändå vad som händer, risken är väl annars överhängande att jag glömmer bort det, eller rör ihop det. Nu har jag fått en ryggskottsliknande värk. Det är inte ett riktigt ryggskott, för det har jag haft och det gjorde så ont så jag höll på att svimma av plågorna. Värk i ryggen är det hur som helst. Tack vare att jag försökte hålla dammråttorna i schack, i några minuter.

Därutöver har jag fått några eksem på kroppen som kliar något alldeles väldigt, samt ont i öronen. Hade jag varit lite mindre luttrad hade jag försökt hitta någon rimlig förklaring till detta. Nu skyller jag allt på stress!

9 kommentarer:

  1. Tänk vad våra kroppar är bra på att sätta stopp när vi vill för mycket! Min största farhåga när jag väl insåg att det var JAG som var min störste slavdrivare, var att HUR ska jag kunna stoppa mig själv?? Då sa min trygga terapeut att det kommer kroppen att sköta om själv och så rätt hon hade och har än idag. Faktiskt en sorts trygghet, fast frustrerande så klart. Slappa på bara!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något man verkligen lärt sig den hårda vägen, att lyssna på signalerna. Egentligen helt obegripligt hur man kunnat ignorera dem så länge förut. Kram!

      Radera
  2. Men fy! Ja, kroppen är bra på att visa oss när det räcker i alla fall, det måste man säga. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är den verkligen, gäller bara att man lyssnar också. :)

      Radera
  3. Har du tränat nu eller "bara" överansträngt dig ändå?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hann aldrig med att gå och träna på Friskis. Dock var jag på ett lite mer ansträngande yoga-pass. Det kom jag på när du ställde frågan. Så vet inte om det berodde på yogan eller allt annat som ju också händer hela tiden. Livet alltså! 😊

      Radera
  4. Du har varit utsatt för mycket nu senaste tiden, avstämningsmöten och krav på struktur och träning och gud vet vad. Detta är nog den fysiska reaktionen på allt detta. = Bevis på att de pressar dig för mycket. Tror jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker också att detta är en rimlig förklaring. Har ju inte så mycket energi att ta av så allt sånt här extra kostar nog mer än vad jag har.

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera