Läs detta!

Livets bilder skriver om stressen i att Försäkringskassan inte godkänner läkarens sjukintyg. Och vad det gör med patienten. Läs och dela! Så himla viktigt att det kommer fram, hur mycket sämre man faktiskt blir av all den stress som pågår runtomkring en när man är sjuk, som inte ens har med den aktuella sjukdomen i sig att göra.

Vill man öka arbetsförmågan hos befolkningen så är inte hot och indragna ersättningar den främsta vägen att gå. Det är min personliga uppfattning. Spelar ingen roll hur sjuka människor jag möter. Alla vill de ändå jobba, eller åtminstone vara delaktiga i samhället på något sätt.

2 kommentarer:

  1. Tack för länktipset! Detta är ju väldigt aktuellt för min del då jag fick avslag häromdagen på det senaste intyget. Om en vecka upphör sjukpenningen för min del och jag vet inte vad det innebär i övrigt... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas så att det kommer att lösa sig för dig. Att det är en teknisk formalitet mer än att du fått avslag pga att du är för frisk helt plötsligt. Känns så fel att du ska behöva tampas med detta nu när du ÄNTLIGEN var på gång och kände att du började få näsan över vattenytan. All styrka till dig i denna ovisshet. KRAM

      Radera