Kan det verkligen vara så?

Det bara slog mig när jag låg och vilade från alla mina krämpor. Jag var på yoga i onsdags, men det var ett annat yogapass, än det jag normalt sett går på. Detta var mycket mer fysiskt, mindre pauser mellan övningarna och jag kände mig stundtals matt i musklerna och fick avbryta övningarna för att vila.

Kan det vara det som visat sig i form av överbelastning de senaste dagarna? Kanske är det därifrån min ångest, värk och allmänt dåliga mående kommer ifrån? Jag brukar ju inte känna mig sjuk, men de senaste dagarna har jag känt mig influensasjuk, dock utan feber och influensan. Bara den där obehagliga "sjukdomskänslan". Var det yogan som satte igång något i kroppen? Det brukar de säga att det kan hända, men jag aldrig upplevt det. Eller. Är det möjligen den där ME/CFS-diagnosen som spökar i alla fall? Vet inte vad jag ska tro.

Och ja. Jag vet att jag inte ska analysera. Kunde bara inte låta bli. F´låt ;)

4 kommentarer:

  1. Kan vara så... men det kan också vara så att det inte är så... ;-) KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Precis så. Tänk om varje sak som hände hade varit enskild och frånskild allt annat. Då kunde man ju sett samband. Men livet funkar ju inte så.. Kram!

      Radera
  2. Det KAN ju vara det. Nya, fysiska utmatningar kanske satte igång system i kroppen som den inte kände igen. Det behöver väl i sig inte vara något dåligt egentligen bara det att det kan ju ta någon vecka innan kroppen vet vad den ska göra med den informationen och hur den ska processa den nya utmaningen. Typ. Så fram tills kroppen vet mer; vila! Som om vi inte redan är typ bäst på det �� KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det KAN vara det. Och kanske är det inte ens dåligt. Utan bra. Om kroppen väcker nya små stigar till liv. Nu har jag vilat en vecka och det har blivit bättre så det ligger nog mycket i din reflektion. Kanske ska man prova sig på en försiktig utmaning igen och se vad som händer.... Kram!

      Radera