Det blir inga nyårslöften

Jag är inte mycket för nyårslöften. Det blir mest ännu en prestation för mig. Däremot är jag för goda vanor. De som kan påbörjas vilken dag som helst. Om man skulle satt upp dessa som nyårslöften hade det känts som världens stress. Men nu är de en del av en livsstilsförändring och då känns de inte alls lika prestigefyllda.

Saker jag gör för min egen skull och tänker fortsätta med

Jobba för att få till mina pauser och yogastunder varje dag. 
Gå och lägga mig och sova i tid.
Skriva.
Använda tandtråd och skölja fluor.
Gå till en kiropraktor en gång i kvartalet för att hålla koll på min kropp. 
Promenera.
Bäckenbottenträning. 
Besöka frisören några gånger per år.
Lära mig ett nytt språk.
Yoga med instruktör 

Sådant som jag kan tänka mig att lägga till i mitt liv under 2017

Planera och genomföra en resa. (Jag älskar att resa, men utmattningen har gjort mig, inte bara trött, utan också lite rädd för det.)
Träffa mina vänner lite oftare än vad jag gjort senaste året.
Få till en bra rutin kring min hudvård.

Det blir lite högt och lågt här. Allt är inte superviktiga, storslagna saker, men det är saker som jag har lagt till i mitt liv och som är bra för mig att ha kvar. Fokus är att prioritera mig själv och mina behov. Att investera i mig själv, i stort och smått och inte bara tänka på alla andra.


2 kommentarer:

  1. Tror att det kan vara vettigt med både högt och lågt. Livet är ju både stort och smått :)

    Jag har inte heller någon tro på nyårslöften utan tycker att det går att göra förändringar vilken dag som helst. En dag om året är lite snålt för att inventera sina vanor och beteenden. Jag lär mig nytt hela tiden och är villig att justera rutiner och ritualer året runt om det kan få mig att må bättre. Men som du skriver har jag även drömmar, mål och förhoppningar när ett nytt år kommer. I år har jag dessutom valt ett ord som ska få vägleda mig genom 2017, en strävan liksom. Skrev om det igår :)

    Jag hoppas, oavsett löften eller inte, att 2017 kan bli ett bättre år på så många sätt som det är möjligt. Det kommer inte bli perfekt, inget år blir väl det, men det kan bli bättre :) Vi ställer in oss på det! Gott nytt år och tack för att jag fått följa dig under 2016! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst om ditt ord, så bra tanke! Det första som kom upp för mig var "progress", vet inte varför det blev ett engelskt ord, men det känns bra! Får kanske skriva ett eget inlägg om det! Tack för tipset! ;)

      Gott nytt år till dig också kära Linnea. Tack för att du har varit trogen följare under året som gått. Hoppas vi fortsätter följas åt i år också. Kram!

      Radera