Bästa julen på länge

Jag är långt ifrån återställd från mitt utmattningssyndrom. Men i år har jag ändå mått bättre än alla de jular jag kan minnas. Ingen ångest, inga obehagliga stressymptom. Ingen feber, inga yrselattacker, inget "gå hem efter en timme pga helt slutkörd. Inget "ställa in hela julen pga kräks av ångest".

Jag har ätit, njutit av mat och godsaker, gått upp i vikt snarare än ner i vikt pga den överjävliga ångesten som har varit min följeslagare under många jular.

Ingen gråt, bara glädjetårar.

Minns inte när jag bara kände mig mätt och sömnig efter en julafton. Det har nog inte hänt i modern tid. Men i år så... 

Alla ni som kämpar. Det kommer bli bättre. Jag vet att det låter klyschigt. Men det blir faktiskt det. Även om det känns helt omöjligt just nu. 

10 kommentarer:

  1. Vad underbart det låter.
    Jag är precis i början av det det här, så jag antar att jag har en lång sträcka kvar. Men det känns bra att läsa lite blogga i den mån jag orkar om det under tiden.
    Kram /Lena
    (nyanserochskiftningar.blogspot.se.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en verkligt skön känsla. Tappa inte tron på att du också kommer uppleva en jul där du orkar med mer efter dina förutsättningar. Som det var förut kommer det aldrig bli igen. Det blir annorlunda, men inte sämre för det. Kram

      Radera
  2. Låter fantastiskt. Tredje julen nu sen jag blev sjuk. Visst går det framåt, men sitta med vid bordet med öronproppar och sen behöva gå undan för resten av kvällen är ju inte vad jag önskar. Men kanske nästa år...
    Läst din blogg länge, tycker mycket om den. Mycket igenkänning vilket är skönt när livet är upp och ner. God Jul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad roligt att du tycker om det jag skriver! Förstår att du inte vill ha det så, men det kommer att bli bättre. Jag behöver fortfarande gå undan, men kan tex ställa mig i köket och fixa med något, eller gå på toaletten lite extra länge, det räcker som min återhämtning för att klara av ett kalas just nu. Sen får jag ju vila när jag kommer hem igen, såklart. Det kommer man kanske alltid att behöva?? Kram och god fortsättning!

      Radera
  3. ❤❤❤ Låter alldeles, alldeles underbart! God fortsättning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en stor framgång för mig och min kropp. Tack detsamma!!

      Radera
  4. Samma här, i år kändes det ok! Gött!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra! Nu gäller det bara att vila så det håller i sig, om så bara för ett litet tag!

      Radera
  5. Åh vad härligt att läsa så här efteråt, att julen var bra. Det är en så stor stress för många. Skönt

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att höra :), det var första julen för mig med på länge som gick bra, så skönt :)

    SvaraRadera