TACK!!!

Jag blir så löjligt glad och alldeles varm i hjärtat av era kommentarer, meddelanden och mail ska ni veta. Även om jag har dåligt med ork att svara er alla personligen just nu så kommer här ett kollektivt tack! ❤️❤️❤️


Har funderat av och till på det här avstämningsmötet sen igår. Hur skulle jag kunna låta bli? Men. Jag kommer inte fram till något vettigt alls. 

Finns det ingen som, på riktigt, vet hur utmattningssyndrom ska läkas? 

Läser solskensberättelser på internet om hur man börjat träna och sen blivit friskare än någonsin förut. Det är lite som alla de här "jag blev frisk av gurkmeja-historierna" som jag också har läst... 

Men jag vet också att det finns olika grader av utmattningssyndrom. Det som läker någon annan, kan vara helt olämpligt för mig. 

Jag har varit så väldigt sjuk under så lång tid. Att börja satsa på spinning känns helt fel och orimligt. För mig. Förstår ärligt talat inte hur de ens kan komma med ett sådant förslag. 

Det hade varit så skönt med en fast hand. Gör så här. Forskning säger så här. Min erfarenhet säger så här. Detta tror jag kommer fungera bäst för dig. Inte något famlande i mörkret. 

Jag får fundera ut någon plan på egen hand och hålla mig till den. Fast jag tycker inte att den som är sjuk borde behöva uppfinna hjulet om och om igen. Men hur verkligheten faktiskt ser ut och hur den borde se ut, är ju två skilda saker. 

Återkommer! 




3 kommentarer:

  1. Saknar lite ord, inte så vanligt för mig, men du får verkligen kämpa! Själv är jag så tacksam över både bra läkare och psykolog samt min yogainstruktör. KRAM

    SvaraRadera
  2. Roligt att du uppskattar kommentarerna! Kan vi hjälpas åt att dela på bördorna och tipsa varandra så kommer vi en bit i alla fall...
    Jag tror inte alls du ska slå dig på spinning, det är alldeles för tufft. Börja med lite hemgympa i stället, kolla övningar på nätet för att stärka rygg, mage osv eller kontakta en sjukgymnast. Jag har fått jättebra övningar av min kiropraktor när min rygg pajade för ett par månader sen. Det är lite småtråkigt, jag hade hellre gått på vanlig gympa i grupp, men kanske kan jag det i förlängningen om jag börjar så här, tänker jag. Små, små steg....
    Kram Sofia

    SvaraRadera