När man inte trodde att det kunde bli värre..

När man inte trodde att det kunde bli värre, så blev det just lite värre i alla fall. Handläggaren från Försäkringskassan ringde och meddelade att hon glömt registrera att jag slutat min anställning. Så jag har fått för mycket utbetalt i ungefär ett halvår. Det har jag inte reagerat över eftersom det inte direkt är någon överlön jag får in på kontot. Men nu kommer den i ett slag reduceras med cirka en tredjedel. Dessutom blir jag återbetalningsskyldig på mellanskillnaden. Fast det är Försäkringskassan som har gjort fel. Så himla härligt besked. Not.

Nu vet jag just inte vad som känns värst i hela den här soppan. Att min inkomst minskar ännu mer eller att ingen vet vad jag ska göra för att bli frisk, så jag kan ta mig ur den här situationen.

8 kommentarer:

  1. Fick bara en tanke går det att överklaga beslutet då det är de som gjort fel? Skulle samma sak hända socialtjänsten kan de inte begära tillbaka pengarna i efterhand.

    SvaraRadera
  2. Men herregud, nu räcker det väl för dig.. Av vad jag läst i länken nedan så tycker jag du ska skicka in synpunkter i alla fall. Det kan ju gå bra. Men man ska orka också.. Lycka till! https://www.forsakringskassan.se/omfk/dina_rattigheter_och_skyldigheter/om_du_har_fatt_for_mycket_i_ersattning

    SvaraRadera
  3. Men vad fan???!!!
    Kan du be någon hjälpa dig att kolla upp om du har några rättigheter gentemot fk? Det är ju ändå dom som har gjort fel!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag vet inte vad jag ska säga. Utom att jag förstår precis hur det känns. ❤️

    SvaraRadera
  5. Undrar som Fröken F om det inte går att överklaga någonstans? Känns lite väl tufft när det är de som gjort felet. Kram

    SvaraRadera
  6. Åh nej! Verkligen inte ok! Det är ju ett rätt hårt slag för dig som redan har tillräckligt att tampas med. Kram ❤️

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera