Livet är inte ett cirkelträningspass

Bildkälla

Behöver fortsatt öva på att pausa. Inser att jag har kört på som ett cirkelträningspass när jag tänkt att jag vilat.

Hur då?

Jo, jag har ansträngt hjärnan, genom att tex skriva och läsa. Sen när jag tänkt vila, har jag bytt aktivitet, snarare än att vila. Jag har börjat hänga tvätt, som gett mig ont i armarna och axlarna. Sedan har jag börjat laga mat, skjutsa barn och så har det hållit på.

Jag har bytt aktivitet, med påföljd att jag har tränat hela kroppen och kört slut på varenda liten del, inte bara hjärnan, utan alltihop.

3 kommentarer:

  1. Konstigt att vi behöver öva på att vila och pausa, men så knasigt är det faktiskt. Jag över också.

    SvaraRadera
  2. Och jag övar me'! Bra att du uppmärksammar fenomenet, för även om vi vet om det, så är att göra det en helt annan sak, då kommer skammen över lathet in och man tänker äsch, det lilla kan jag väl göra, sen ska jag vila. Sen kraschar ens vilplaner rätt hårt mot resten av världen och dess behov...
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Känner jag igen. När jag tänker att jag tar en paus med kaffe så läser jag nåt samtidigt eller skriver ...som nu. Haha att ta pauser är svårt när man är en sån person som suttit på toa och samtidigt passar på att torka av badkarskanten. Pratat i telefon och samtidigt viker tvätt. Man behöver nog som sagt pausa helt. Funderar på att försöka med meditation igen. Kram

    SvaraRadera