Lista

Jag brukar inte skriva listor längre. Förut skrev jag mängder med att-göra-listor, men de stressar mig mest, så jag gick på avvänjning!

Idag gör jag ett undantag. Så här kommer en lista.

Saker jag behöver:

- Skämmas bort av min fina frisör med tvätt, hårbottenmassage och ny frisyr
- Fotbad
- Meditationskudde från Manduka
- Pepparkakor
- Färgglada strumpor

Och som bonus, om någon har lust att förbarma sig, önskar jag mig

- Dammsugning av soffan (mörk tygsoffa med vit katt i, du fattar säkert vad jag menar...)
- Fönsterputsning, så man kan se ut.

8 kommentarer:

  1. Dessa Att-göra-listor! Jag är expert på dem. Har fortfarande dem, även om de var borta helt under mitt första år som sjuk. Tycker att din lista var väldigt bra. Kanske mer en Må-bra-lista! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom-ihåg-listor är bra tycker jag, men dessa ändlösa att-göra-listor blir mest stress för mig, så de är fortfarande bannlysta!

      Radera
  2. Vilken smart lista! Jag instämmer i allt, fast mitt kattkräk är grått. Hårar ner gör han i alla fall, tillsammans med sin vita hundkollega...
    Jag har också varit listexpert i mitt tidigare liv, men nu bara om det är stört nödvändigt.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, samma problem då, fast tvärtom! ;)

      Radera
  3. Haha och jag har en vit soffa med svart katt 😉 listor är min specialitet. Skriver dem ännu men glömmer att titta på dem. Samma med tider i kalendern. Ser bara en dag framåt, kan inte ta in och planera i flera led. Tycker verkligen att någon ska förbarma sig så du får det du behöver. Må bra saker är extra viktiga känner jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är också en taktik, skriva men glömma läsa! Man kan ju skratta åt det, men jag förstår att det inte är så roligt. Dock gör jag samma sak, så igenkänningen är hög. Lite har jag fått hjälp med, annat återstår, (som tex fönsterputsningen..) men det överlever jag!

      Radera
  4. Har också varit en Queen of lists men lade av med det ganska direkt när jag blev sjuk. Nu punktar jag upp saker sparsamt och undviker onödigt listande. Håller just nu på med ett litet experiment. Hoppas kunna berätta om det framöver.

    Måste säga att en lista på saker som skulle kunna öka välmåendet är många gånger bättre än alla to-do-listor ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande!!! Vill jättegärna veta mer om ditt lilla experiment!
      Kram!

      Radera