Fortfarande huvudvärk, blir så frustrerad

Huvudvärken är kvar. Ibland tonar den ner sig en smula så jag kan orka göra nåt litet. Men då får jag minsann veta att jag lever. Så det blir inget långvarigt. Märker att kroppen är stressad, för jag har fått svårt att andas djupa andetag, känner mig grymt lättirriterad och andra såna där symptom som är rätt typiska stressymptom.

Och vad gör jag då? Håller mig lugn, andas och tänker att detta kommer också att passera? Eller stressar upp mig, tänker att jag kommer aaaldrig bli frisk och skyller allt på terapeuten som bara sa upp sig och slutade. Hade han bara varit kvar och hållt i mig så hade detta aldrig hänt.

Skrattretande, eller hur?!

Men allvarligt. Han lovade mig att han inte skulle släppa mig mitt i behandlingen. Sen hann han inte mer än ut genom dörren förrän det löftet var bortglömt. Vilket gör mig så jäklarns förbaskad för han var så himla skicklig på att genomskåda mig och bromsa mig. Jag är uppenbarligen inte redo att ansvara för mig själv ännu. Sen är det väl inte hans fel att jag har huvudvärk. Det fattar jag ju. Men det är jag som blivit drabbad och är jättesjuk igen. Och det suger.

Uppdateringar och svar på era fina kommentarer blir när jag orkar titta. Men läser prick alla och blir så glad!!

6 kommentarer:

  1. Det här med terapeuter är ju ett kapitel för sig. Jag hade gått flera år hos en och kände att nu, nu började det komma till en punkt när "lösningen" var nära. Vad händer? Hen blir sjuk, allvarligt sjuk, och kom aldrig tillbaka. Inte mycket att göra men om man tänker lite själviskt så var det ju j-t typiskt att det hände just då. Det här var över ett år sen och inte förrän nu har jag orkat börja leta efter en ny.

    Jobbigt att inte huvudvärken gått över. Såna perioder är inte kul. Lider med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk vad man lägger sitt liv i någon annans händer. För att man får lära sig att man måste våga släppa kontrollen. Men inte tusan blir det bättre alla gånger! ;)

      Inte för att terapeuter inte får bli sjuka eller byta jobb, men för att det är som att ge en patient en medicin och sen helt plötsligt slutar man tillverka den och så står patienten där utan, fast man inte är färdigbehandlad. Och bara, lycka till, nu får du klara dig själv igen.

      Hoppas verkligen du hittar en ny som är bra!! Håller tummarna.

      Radera
  2. Var rädd om dig! Vet att du har många verktyg och stor erfarenhet som du nu kan plocka fram. Plocka fram den och fundera på vad som är bäst för dig! Tänker att du inte bör göra något när huvudet känns lite bättre, du behöver mer vila än så. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet ju det, att jag vet en massa. Men när man hamnar så där djupt ner så glömmer man bort allt, eller åtminstone orkar man inte tänka klart.

      Nä, ska väl helst inte göra någonting när det känns lite bättre, men det är svårt att ligga helt stilla i en småbarnsfamilj. Jag vet vad jag borde, men verkligheten ser annorlunda ut... Du vet vad jag menar. Kram

      Radera
  3. Det suger fett! Var arg om du behöver så kanske det snart känns bättre. Och elände med huvudvärken. Känner själv att det är migrän på gång så det är dags för mig att släcka alla lampor nu. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör det. Jag är lite arg emellanåt. Speciellt när man mår så dåligt så blir frustrationen total. Den är effektiv den där huvudvärken, inte mycket man kan göra mer än att blunda. Hoppas du lyckades mota bort din migrän. Kram kram!

      Radera