Drömt om mitt gamla jobb. Igen.

Bildkälla

I natt har jag varit på mitt gamla jobb, skolan, och smugit runt. Så himla konstigt att jag drömmer om den där arbetsplatsen fortfarande. Men i natt var jag där. Och skulle samla ihop mina saker, som var så många att det var omöjligt att få med sig allt. Jag samlade och samlade men allt ramlade ur famnen på mig.

Vaknade i gryningen helstressad och spänd som en fiolsträng i hela kroppen. Så mot det hjälpte inget kedjetäcke. Nu är jag sömnig. Får bli en lugn dag idag.

11 kommentarer:

  1. Jag har också drömt skoldrömmar i 6 års tid, men med längre och längre mellanrum. Kan bara fascineras av variationen hjärnan kan komma på med temat att inte räcka till och att misslyckas. I verkligheten var jag aldrig i närheten av det kaoset som är i drömmarna, men det måste ha jagat mig i det undermedvetna och stressat sönder mig. Sorgligt, men kanske måste man igenom den bearbetningen???
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så mycket som kan ligga i det undermedvetna. Trots utmattningssyndrom och ångest så kan jag ändå älska min kropp och fascineras av den och dess kraft. Må gott
      Eva

      Radera
    2. Ja, jag känner igen detta. Jag har aldrig varit i närheten av sådant kaos som det jag drömmer om, men ändå är det dessa drömmar som återkommer. Antagligen måste man ta sig igenom det för att kunna gå vidare. Och det är väl därför det tar så lång tid att bli frisk, man har så många dimensioner att tillfriskna ifrån. Kram!

      Radera
  2. Dessa drömmar om arbetsplatsen, det finns nog en hel del vi behöver arbeta oss igenom. Önskar dig en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns som en del av tillfrisknandet, att bearbeta alla möjliga olika aspekter. Där arbetsplatsen givetvis är en stor del. Tack för det, hoppas du också har en fin dag! Kram

      Radera
  3. Jag drömmer också om jobb men varierar friskt mellan olika sorters mardrömmar. Det har börjat gå upp för mig att det är det första och tydligaste symptomet på försämring hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också haft väldigt mycket mardrömmar i olika perioder. Nu är det dock lite lugnare på den fronten. Tack och lov. Ja, det är en varningssignal, helt klart. Vad bra att du lärt dig känna igen det!

      Radera
  4. ❤️❤️❤️ Samma för mig! Drömmer ofta stressdrömmar om mitt gamla jobb. Man måste nog lixom bearbeta det så, lite undermedvetet. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att det är samma för dig, men som du säger, säkert något man måste bearbeta. Det tar den tid det tar liksom. Kram!

      Radera
  5. Gud vad jag känner igen mig! Dessa hemska drömmar om jobbet! Drömmer till och med om en äldre arbetsplats. Och snacks om att vakna med ångest!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste sitta djupt om man fortsätter drömma dessa drömmar så långt efteråt. Hua! Men för mig kommer de mer sällan, så hoppas att det klingar av så småningom.

      Radera