Prioriterat att sova

Har haft det lite hektiskt senaste dagarna. Maken opererad och jättemycket gipsad. Halloweenfest, aktiviteter och idrottstävling för ett av barnen.

Så jag har fått öva på att prioritera. Det har gått över förväntan bra. Sömn och umgås med barnen har prioriterats före disk och tvätt, dammråttor och tyvärr även att skriva och svara på kommentarer på bloggen och sånt. I natt sov jag tolv timmar plus nån timme på förmiddagen. Välbehövligt. 

Nu är det höstlov. För barnen. Alltså inte lov för mig. 😁 En gipsad make kommer göra mig sällskap här hemma ett tag framöver. Vilket innebär mer arbete för mig när jag helt plötsligt är den mest rörliga av oss. Och säkert kommer han försöka stjäla bästa platsen i soffan från mig. 😉

Jag gillar mina rutiner. Behöver min ensamhet. Blir alltid lite omställning när jag har sällskap här hemma. Prick alltid får jag för mig att jag är friskare än vad jag faktiskt är. Så jag har en tendens att köra på lite för mycket. 






6 kommentarer:

  1. Pausa och vila när du kan och behöver. Bra att få träna på nya situationer som dessa ibland :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra när livet går lite utanför ramarna. Men gärna inte för mycket! ;) Kram

      Radera
  2. Dessa lugna rutiner som vi så väl behöver! Vår son var hemma och sjuk för ett par veckor sedan, kände lite oro MEN det gick så bra! Blir så lycklig varje gång jag känner framstegen. Hoppas du kan trängas där i soffan med mannen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen ett måste med de lugna rutinerna. Vad skönt att känna att man klarar av att ta hand om sina barn. Det är ju vedervärdigt när man inte orkar med dem, skär i hjärtat. Så kan precis förstå din glädje över att klara av det! :) Än så länge går det utmärkt att trängas i soffan! Idag hamnade vi här hela familjen framför en film och åt upp resterna av halloweenfångsten från igår! Vardagslycka!

      Radera
    2. Sonen är inte så svår att "ta hand om" eller det är kanske just det han är, han vill inte bli omhändertagen, 16 år ;-) Däremot har det varit väldigt tufft, tidigare, att inte få vara ensam hemma och nu funkade det. Även denna höstvecka har det fungerat väldigt bra!

      Radera
    3. Ja, varje ålder har sina utmaningar. Men barn är dom ju alltid! ;) Vad skönt att det fungerat bra för dig den här veckan. Lov är alltid extra utmanande.

      Radera