Läxa

Har fått läxa av terapeuten. Ska (försöka) bortse från att jag är sjuk i en veckas tid. Inte gräva ner mig i sjukdomssymptom utan bara lägga märke till allt som är bra, allt som är roligt och allt som fungerar. 

Allt det där andra finns ju där ändå. Men ska försöka att inte fästa uppmärksamheten vid det. Dessutom ska jag vila lite och ofta. Vila innan jag blir trött. Typ 5-minuters-pauser varje timme. Just nu aktiverar jag mig snarare fem minuter varje timme! 😊 Men jag fattar poängen. Det är värt ett försök! 

6 kommentarer:

  1. Lite som min terapeut, acceptera att det är så här idag och sen gå vidare :), det funkar bättre och bättre tycker jag. Har lärt mig acceptera att det är upp och ner :), Fem minuters pauser varje timme låter bra, men man orkar inte direkt vara aktiv alltför många timmar :). Åtminstone jag pausar mer än så :), men man fattar poängen :), jag skulle också vila innan jag blir trött :). Hoppas det går vägen :), kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det bra övning i acceptans. När man väl letar hittar man rätt mycket som är roligt och bra! Och vila fem minuter per timme. Det var väl kanske ett mått på nåt att göra när man är pigg. Jag vilar BETYDLIGT mer än fem minuter/h!! Hoppas det kommer funka bra för dig också!

      Radera
  2. Intressant! Det blir ju lätt fokus på alla symtom osv eftersom det är något en liksom måste lära sig när en kraschat ihop. Men det är ju också lätt att fastna där. Hoppas du får ut nåt vettigt av det hela ����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hittar en massa fina, roliga och bra små stunder som antagligen hade gått mig helt förbi annars. Inte heller konstigt att man märker av det där andra så mycket mer, för det skriker ju så mycket högre.

      Radera
  3. Åhhh du måste uppdatera oss på hur det går! Hur det känns?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kan jag uppdatera er på hur det går i mitt nya positiva liv! =)
      Än så länge känns det rätt mycket som vanligt tror jag!

      Radera