Hur lång tid får det ta?

Bildkälla

Hur lång tid får det ta för en vårdgivare att återkoppla på ett telefonsamtal?

Alltså, på riktigt. Finns det någon gräns för hur länge man som patient ska behöva vänta på att bli uppringd efter att ha lämnat ett meddelande? 

Jag förstår alla möjliga olika aspekter för den här enskilda personen. Ensam på sin post, hög arbetsbelastning, sjukdom, vab-dagar osv. Allt kan hända. Det är jag fullt medveten om. Men borde inte någon annan ringa upp eller på annat sätt informera patienten om det då? 

Nu har jag väntat en vecka, jag har ingen aning till varför samtalet dröjer så värst och det är samma visa varje gång. 

När man söker vård/hjälp/information. Hur länge är det rimligt att man ska behöva vänta? 

2 kommentarer:

  1. Om man skickar en fråga till vården via nätet här så ska de svara inom fem arbetsdagar tror jag. Men det kanske är olika tider för olika landsting. Ring igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ringt igen, men ännu ingen som har hört av sig... Blir galen på att vänta!!

      Radera