Likadant varenda gång

Det är inte upp-å-nervända världen, det är spegelblankt vatten, helt magiskt!

Jag vet inte hur många gånger som jag hamnat i "den stora tröttheten". När jag är så trött så jag blir rastlös och sedan bara sover och sover. Det har ju hänt ett antal gånger vid det här laget och precis varenda gång blir jag som en liten tjurig tjej som stampar i golvet och arg-gråter (ser mig själv som liten, typ treåring, i röda gummistövlar och med två små råttsvansar!) Jag vill bli pigg nu!! Ganska banalt, nästan så jag måste skratta åt mig själv!

För att förklaringen är så himla enkel. Jag har struntat i tillräcklig återhämtning en period. Jag har mått bra och gjort massa roliga saker, helt klart utanför "aktiviteter som jag kan hantera". Jag har haft folk hemma på middag, deltagit i barnens fritidsaktiviteter, lekt, promenerat långa promenader, läst, övat på mitt nya språk som jag läser när jag har ork, pratat massor i telefon, varit på restaurang, shoppat. 

Det har varit så himla roligt. Men jag gör ju så dumt som kör på fast jag vet att energin inte kommer vara för evigt. Så jag börjar om. Igen. Gör ett nytt försök. Att dosera aktiviteter och vila på ett sätt som passar bättre. Ska bara sova färdigt först! 😉 

4 kommentarer:

  1. Ja usch för den där tröttheten, den är hemsk, ibland är det ju så att man vill göra så mycket roliga saker,ändå jobbigt att veta att den där tröttheten kommer då, så drygt. Känner också av det ibland när man gör för mycket,ibland kan det ju även vara så att man blir så där himla trött och vet inte varför heller, det är också rätt drygt, har en sån dag just nu faktiskt, där jag inte vet varför jag är så himla trött. Har ju inte gjort nåt speciellt i dag som skulle orsaka denna trötthet, kanske vädret, jag vet inte, men drygt är det. Hoppas du snart blir piggare igen .9, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ibland vet man inte ens vad det beror på, man bara är trött. Håller med om att det är svårare att acceptera då än när man vet att man iaf gjort nåt kul! Hoppas vi båda piggnar till lite snart. Kram

      Radera
  2. Vet känslan.... men ibland kan en inte låta bli att ha roligt också. Chansa på att det ska gå bra även om en vet att det kommer en reaktion i efterhand. Vila på <3 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, man måste ju bara få ha lite kul också, annars blir bara för deppigt! Kram!

      Radera