Förvirrad, funderar och lite ledsen


Försäkringskassan ringde om svaret på den utredning jag var iväg och gjorde på deras utredningsenhet. Läs här och här. Hon läste en del av resultatet för mig, men vi var båda överens om att det fanns vissa frågetecken i dokumentet. Så vi kom fram till att hon skulle kontakta teamet igen för kompletterande information kring vissa av sakerna de skrivit.

Men vad kom de fram till? Jo, de ändrar min huvuddiagnos från utmattningssyndrom till kroniskt smärtsyndrom. Utmattningen hamnar som min andra diagnos. Depressionen håller på att läka ut och ångesten ingår i någon av de två ovanstående diagnoserna. 

Men. Mitt huvud som är ena stunden klart för att nästa stund totalt mosa ihop? Smärtsyndrom för mig handlar om värken. Men tydligen är hjärntrötthet ett uttalat symptom vid denna sjukdom. 

Vilket betyder. Att. Jag. Kanske. Måste. Dras. Med den. Resten. Av. Livet. 

Därav känner jag mig lite ledsen just nu. Rådvill. Smärtan kan jag ju hantera bättre. Tro det eller ej. Men hjärnan. Jag avskyr verkligen när den stänger ned. Det som hållt mig uppe hittills är ändå tanken på att det må vara svårläkt. Men det kommer bli bra. Nu kullkastades alla förutsättningarna i och med detta beskedet. Det känns inget vidare just nu.









7 kommentarer:

  1. Kram. Läste och hittade inga ord.

    SvaraRadera
  2. Kram. Läste och hittade inga ord.

    SvaraRadera
  3. Många kramar till dig. Hoppas att det känns bättre efter en tid och du har bearbetat detta.

    SvaraRadera
  4. KRAMAR tillbaka till er alla fina som tänker på mig! Uppskattar det såå otroligt mycket!
    TACK!!

    SvaraRadera