Sommarlovet går mot sitt slut

Visst är det kämpigt att ha sommarlov när man är sjuk. Det är det. Men det har hänt så mycket fantastiska, mysiga och roliga saker som jag väljer att fokusera på. Den där trötta, utmattade, grötiga och virriga delen av mig själv finns ju också. Men det jag väljer att fokusera på är allt det fina jag upplevt.

Sand mellan tårna, iskallt vatten som skvalpar runt naveln tills man doppar sig och det blir hur härligt som helst. Mina snygga Ray Ban-solglasögon. Alla grönsaker jag skördat i min trädgård, träningsläger som mina barn varit på, att se deras framsteg och deras glädje gör mig varm i hjärtat. Restauranger vi besökt, människor vi träffat, nya och gamla bekantskaper, allt jag upplevt när vi varit hemifrån.

Att vi fått sovmorgon utan att ha barnvakt för första gången sen barnen föddes. Att jag gått på yoga och meditation på morgonen och utomhus i den ljumna luften. Att jag ätit kvällsmat vid vattnet och tagit kvällsdopp.  Glassfabriken vi besökte, pokémonjakten på kvällspromenaderna, kurragömmalek med kvarterets barn långt efter läggdags.

Alla härliga samtal jag haft med min man, mina barn och mina vänner. Ovärderligt.

Nu drar rutinerna igång så smått. Det finns en avkoppling i det också. Det är variationerna som är tjusningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar