Hjälp, vad jag har stressat i natt!



Ojojoj! Det var längesen jag drömde så här mycket stressdrömmar natt efter natt. Vaknar helt andfådd och med ångestpåslag pga det jag drömt. Och det är ofta ett av mina klassiska stressteman.

Jag hade ingen klocka, ingen koll på tiden, men en viktig tid att passa. Jag skulle bli klar med saker till denna speciella tid men glömde bort grejer hela tiden. Så jag fick börja om och börja om igen och igen. Allt som kunde gå fel, gick fel helt enkelt. 

Är fortfarande stressad efter natten. Ska försöka ta det så lugnt som det går idag och hoppas att nästa natt blir lite lugnare. 

Och så hjärntröttheten som följer på de här nätterna. Dimman är total. Orkar inte koncentrera mig på någonting. Tillbaka är mitt illamående/hungersug, min värk i armarna, ont i öronen, ont i huvudet, ont i magen och min otroliga sömnighet kombinerat med en total oförmåga att varva ner och slappna av.

Bara att fokusera. Göra vad som måste göras. Stänga ner alla skärmar. Koppla bort alla yttre krav. Koppla bort alla inre krav. Vara. I frid. Helst!

Rastlösheten är som en farsot. Enda sättet att bli fri är att andas. Släppa den. Låta den härja fritt i kroppen tills den försvinner.

Bara andas.

Peace out.


Å tusen tack till alla er som delar, läser, bidrar och engagerar er i #människanbakom Tillsammans gör vi skillnad!

10 kommentarer:

  1. Fina! Vila vila vila. Hjärnan verkar gå på högvarv, så blir det ofta för mig också. Så jobbigt det där med stressig sömn... Blä. Hoppas dagen blir bättre! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vilar och det blir sakta bättre, tack och lov för att återhämtningen verkar fungera okej. Kram!!

      Radera
  2. Vila hjärnan och kom igen när dimman släpper! Fy att något som drömmar kan rubba den sköra balansen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl tur i oturen att man blir påmind om hur tunn den där tråden är, som man balanserar på. Kram!

      Radera
  3. Låter tufft, ta hand om dig, vi finns kvar när du är redo att sitta vid skärmen igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke! Jag är lite bättre idag, det pekar och sen avtar det, tack och lov. Kram!

      Radera
  4. Svar
    1. Kram! Hoppas du också mår bättre snart!!

      Radera
  5. Usch viken natt du fick, hoppas nästa natt blir bättre :)kram

    SvaraRadera