Varannandagslivet

Att leva randigt...

Jag har kommit in i en lunk där jag kör mitt liv lite varannan dag. På semestern är det svårt att pausa tycker jag. Man vill ha roligt tillsammans och man vill umgås, uppleva saker och få en härlig upplevelse, som man kan leva på resten av året, när det mest är mörkt och kallt.

Men det fungerar ganska bra för mig att köra livet med varannan dag aktivitet, varannan dag vila. Sen kör jag ju inte på som en skottspole de dagar jag har aktiviteter, naturligtvis. Men då räcker det med en kortare återhämtning mitt i för att orka fortsätta.

Det är praktiskt att sätta sig på en parkbänk och ta en frukt, eller dricka lite vatten och göra det till en paus. Istället för att äta och dricka medan man går. Då vilar både benen och hjärnan en stund och så orkar jag lite längre.

Detta är ett helt nytt sätt för mig att agera. Att vila mitt i. Förut har jag försökt göra klart och hålla ihop för att sedan dåna ihop i sängen och vila när aktiviteten är över.

När jag vilar mitt i aktiviteten stressar jag inte kroppen så mycket med att kämpa, utan kan njuta av ögonblicken betydligt mer. 

4 kommentarer:

  1. Vila i rörelse kallar jag det. �� Visst är det fantastiskt de ggr man lyckas med det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så nöjd att det har gått bra den här semesterveckan!

      Radera
  2. Vad duktig du är :), jag var duktigare före semestern, nu har man kört på lite för mycket, men det blir väl bättre efter semestern igen förhoppningsvis. Håller med dig om att det är svårt med pauserna under semestern, måste bli bättre på det :). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut enklare att hålla sig inom ramarna när man är ensam, på semestern flummar det lätt iväg lite. Därför har det varit bra för mig att tänka varannan dag. Så har jag nåt konkret att förhålla mig till.

      Radera