Till dig som står bredvid


Tack för att du orkar när inte jag gör det, för pepp och stöd. För att du tror på mig.

Tack för att du står ut med panikartade telefonsamtal till ditt jobb när jag mår dåligt och tror jag håller på att bli galen. Tack för att du frågar om du behöver komma hem och hålla om mig, eller om det räcker att jag ringer när det blir för jobbigt.

Tack för att du skjutsar barnen, handlar, lagar mat och städar när jag inte har energi över för det.
Tack för att du orkar lyssna på mitt, stundtals, ändlösa ältande om mina krämpor och besvär.

Tack för att du finner dig i att hitta rostbrödet i tvättstugan och bara lägger tillbaka det i köket utan att reta mig för min virrighet. För att du, utan att bli irriterad, orkar upprepa något du redan berättat fyra gånger förut. Som jag inte har en aning om.

Tack för att du finns kvar hos mig, trots att det innebär att ditt liv påverkas lika mycket av min sjukdom, som mitt liv gör.

Tack för att du är mitt skydd mot omvärlden när jag inte orkar skydda mig själv.

❤️❤️❤️

15 kommentarer:

  1. <3 Ska visa min gubbe den här texten! Fantastiskt att de orkar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åhh blev helt tårögd. Så rörd. Han är ju fantastisk din man. Våra män. Tacksamheten ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är fantastiska som orkar med. Precis, den tacksamheten. Kram

      Radera
  3. Det är kärlek det! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen! Den tacksamheten man känner är otroligt stor när man inser hur mycket ens respektive och närstående får ta och stå ut med. Kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lätt att ta det för givet, men ibland måste man stanna upp och uppmärksamma den som är frisk också. De drar ett tungt lass.

      Radera
  5. Å ett stort tack till dig som satt ord på hur det är och gett redskapet att kunna tacka våra män.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Glad att höra att mina ord hjälper andra också.

      Radera
  6. <3 Så vackert skrivet och jag instämmer med dig och tackar min sambo varje tillfälle som ges.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad snällt av dig. Ja, man får vara snäll mot varandra och visa uppskattning i vardagen. Kanske blir man bättre på det när man hamnar i nåt sånt här? När man verkligen värdesätter det som andra gör för en.

      Radera
    2. Ja så har det varit för mig i alla fall. Sen håller jag koll på hans behov på ett helt annat sätt än tidigare och uppmuntrar honom att vila och ha ett omtänksamt förhållningssätt till sig själv.

      Radera
  7. Så betydelsefullt det är det du skriver! Så häftigt att vi skrivit inlägg med precis samma titel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Great minds think alike, du vet! ;)

      Ja det var roligt att vi båda fastnade för just den här titeln, fast egentligen inte så förvånande eftersom ämnet är så viktigt! Kram

      Radera