Utomhusyoga

Jag hittade av en slump en yogaklass när jag var ute på promenad en förmiddag för ett tag sen. Lagom när jag gick förbi var det slut, så jag gick inom och frågade vad det var.

Så i början på veckan var jag på en ny slags meditationsyoga. Väldigt långsam, men ändå utmanande att hålla kvar positionerna i det långsamma tempot. 

Hon pratade om att släcka elden. Att vi som bränt ut oss har för mycket eld i oss. Och det kan man ju tro på, eller inte. Hon var mycket noggrann med att vi skulle ta det lugnt. Väldigt lugnt. Så lugnt att jag nästan blev rastlös så lugnt det var. 

Men hursomhelst var det en fantastisk stund. På en gammal dansbana rullade vi ut våra mattor. Perfekt väder, soligt men inte för varmt, lite vind som fläktade. Alldeles tyst, förutom vinden, sus från träden, fågelkvitter och sånt. 

Och en timme där jag kände mig snudd på förtrollad i mig själv. Konstigt och svårt att förklara. Men hoppas absolut att jag får möjlighet att gå dit fler gånger. 




2 kommentarer:

  1. Ja elden kommer ofta av för mycket pitta-överskott (ayurveda) och är väldigt signifikant för oss utbrända. Mycket energi har vi men desto mer bränner vi ut. Ibland kan man nästa känna den där elden...
    Jag gör också luuugn yoga nu för att balansera elden. Magiskt 🙌 Bra att du hittade den, ödet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen bra att jag hittade den. Har inte nån koll på ayurveda, men det kanske jag skulle förkovra mig lite i!

      Radera