Med värmen kom yrseln

Hade faktiskt glömt av hur yr i huvudet man kan vara. Med värmen blev jag brutalt påmind. 

Jag håller i mig i diskbänken, i handfatet, i bord och människor som står i närheten. Kan inte släppa taget. Det känns som jag ska rasa omkull. 

Går över barnens skolgård, det är som en kokande asfaltsgryta. Jag tar sikte på rätt dörr och försöker hålla stadig kurs. Går nära väggen i korridoren och har ett stöd i den. 

Det går upp och det går ner, det här med utmattningssyndrom. Men det här med värmen tycks min kropp inte vänja sig vid. 

2 kommentarer:

  1. Ja värmeintolleransen är riktigt otäck! Jag tappar all energi och blir väldigt svag av värmen. Som om termostaten i kroppen gått sönder ;) Hoppas det blir en "lagom" varm i sommar :)

    SvaraRadera
  2. Usch, det är vidrigt! Knappt varit utanför dörren den här veckan. Precis som Sofie skrev, det är som om termostaten gått sönder,tål inte värme alls längre. Idag är det lagom, ca 20 grader. Yrsel är inte kul, men det kommer lite då och då hos mig, ibland som en "glad" överraskning när som helst. Jag har kopplat det till ångest men det kanske är mer fysiskt än jag tror?!

    SvaraRadera