Födelsedag

Idag har vi haft folk här. Vi har firat födelsedag för den yngste och haft några få, absolut närmsta släktingarna på besök. Egentligen inte något vi inte kunnat ha vilken dag som helst. Men min kropp reagerade.

Alla klassiska stressymptom kom tillbaka. Tröttheten, yrseln, ont i magen, illamåendet, den där odefinierbara oron och nervositeten. Bara att vila. Försökte prioritera i vilken ordning jag skulle göra saker idag men orkade inte tänka. 

Så jag gick och la mig. Vaknade ett par timmar senare. Ännu segare än innan. Ringde maken och sa. "Vad ska jag börja med?" 

Han är ju van nu och undrade 
1. Har du sovit? Ja. 
2. Har du ätit? Nej. Just det. Visste att jag hade glömt något. 

Okej. Börja äta lunch då. Så klarnar det nog lite sedan. 

Och tada! Jag kunde påbörja lite matlagning efter det. 

Sen struntade jag i att dammsuga om huset. Drog ut markisen istället... Riktigt effektivt knep! 

Och vet ni vad?! Jag kunde arrangera kalas utan att vara nyduschad och utan  nyrakade ben. Fast jag hade korta byxor på mig. Och till och med ha linne fast jag inte rakat mig under armarna på flera dagar. Tänk så bra det gick! Och utan att ha nytvättat hår. 

På den tiden jag tjänade in på att slopa diverse kvinnliga så kallade måsten kunde jag ligga i soffan och kolla på Netflix!! 

Varför har jag hållt på så här i alla år? Kalaset blev jättebra. Alla var nöjda och glada och mätta. 

Och ingen kom på tanken att granska hur noga jag (inte) skurat bakom toalettstolen. I alla fall var det ingen som sa nåt om det! 

2 kommentarer:

  1. SÅ RÄTT! Vi måste testa sånt! Min läkare sa en gång: testa bjud hem folk utan att ha städat hemma. Testa bjud hem folk och möt dem i myskläder i dörren. Det funkar! Man inser att det inre är nån som bryr sig... Och så mycket skönare att ladda framför Nerflix ju än att hetsa halva dan för ett perfekt hem och nyrakade ben :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att vi måste, och ändå är det såå svårt. Annars hade jag ju inte behövt skriva om det här. Men visst var det en betydligt trevligare upplevelse att vara utvilad när kalaset började, än att vara helt utmattad av all städning!

      Radera