Ångesten hälsar på

Den kommer inte så ofta längre.
Men när den väl kommer på besök blir det lätt att den lamslår mig.
Ångesten.

All kraft går ur kroppen. Vill inte äta. Vill ingenting. Vill bara att det ska gå över.

Just nu har jag en sån period. Det kryper i kroppen och det känns rastlöst och ansträngande att bara vara. Jag har värk i kroppen och mår lite illa. Det känns inte bra.

Sitter uppkrupen i  min bästa hörna och samlar kraft. Försöker överleva.

Det är bara en fas. This too shall pass.

8 kommentarer:

  1. Stor kram! Är med dig!

    SvaraRadera
  2. Skriv gärna mer om ångest och hur du gör för att minska den. Själv blir jag darrig och tryck över bröstet, orkeslös. Snurrig. Du är bra på att förklara och skriva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka skriva nåt om det. Tack för att du läser!

      Radera
  3. Hej, jag brukar lyssna till Sofia Savita på youtube o tycker det hjälper. Ex. klippet Meditation vid ångest. Kanske kan det lindra?

    Jag skulle gärna vilja läsa din blogg från början men hittar inte dit. Tack för att du delar med dig!
    /LenaMaria <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ändrade i lay outen. Hoppas du kan läsa kronologiskt nu!

      Radera
    2. Stort tack! Ska läsa när jag orkar.......lite i taget!

      Radera
  4. Fina du. Tänker på dig! Den där jävla ångesten är SKIT! Hatar den. Fy alltså. Kram på dig!

    SvaraRadera