När kände du dig sexig senast?

aftonbladet.se

Ni vet, "Trinny och Susanna",  alla vet vilka dom är, antar jag?  Hursomhelst. Dom förändrar inga kroppar med träning och matförbud. De hjälper personer att piffa upp sig med hjälp av de kroppar de har till buds, provar olika slags kläder på dem, för att göra det bästa utav det man redan har. De markerar det som är finast och lyckas trolla bort det som kvinnorna inte är så nöjda med.

De peppar kvinnor (för det är 99.9 % kvinnor i det här programmet) att de är bra som de är, att dom är sexiga och snygga, coola och bäst, precis som de är. Bara de vågar ta lite plats.

Jag önskar att jag kunde vara med i Trinny och Susanna nån gång.

Få nån som piffar till mig med hår, smink, och coolaste kläderna ever.

Det känns lite meningslöst att lägga dyrbar energi på att fixa i ordning sig, när man ändå måste gå och lägga sig direkt efteråt. Men ibland tror jag det hade varit bra att ta på sig sina snyggaste kläder, sminka sig och bara vara så vacker man kan vara. Bara för att känna att man lever!



PS ... och ta en selfie, så du kan spana in dig själv och se hur snygg du är, en dag när allt känns pest och pyton!

6 kommentarer:

  1. Så sant, så sant. Det hjälper ibland den deppigaste dagen att ändå sminka sig lite och ta på en lotion som doftar gott. Jag har ju typ mina tröttare, deppigaste dagar på året men imorse la jag min energi på att sminka mig... Och gick sen och la mig. Men ändå. Det är något härligt i att ändå känna sig lite fin. Vi är så vackra, allihopa.

    Ska kolla programmet dock, har faktiskt aldrig sett det men en annons tjej tipsade också om det just för att det bara handlar om att piffa med det som är, inte massa hest kring att ändra något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du aldrig sett Trinny och Susanna? Ojojoj! Jag trodde alla hade sett det! ;) Men det är faktiskt riktigt kul! Lagom ansträngande för en trött hjärna dessutom.

      Radera
  2. Sant! Det är lätt att missa allt det fina en har och istället bara älta brister eller fel. Bra påminnelse! Ja, tänk om de fick styla till en på ett nytt sätt. Någon som klämmer och drar och säger till en vad som är fint och bra med just en själv :) Jag gillar det där programmet. Det är så fint hur de liksom lyfter andra människor och stärker dem inifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de verkar liksom intresserade av helheten, att verkligen hjälpa till. Tycker det verkar toppen att få vara med där!

      Radera
  3. Visst är det något speciellt att känna sig fin, jag känner mig iaf både gladare och piggare. Idag hände något som inte hänt på 2,5 år när jag cyklade till affären åkte det på en blus och kavajen och till det mina slitna jeans. Kändes gött!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Ja ibland behöver man bara känna sig fin! Inte såsa runt i sina hemmakläder hela dagarna. Sen att man mest sover i dem är en annan sak!

      Radera