Krypin

Uppdaterad!


Jag har en favoritplats i mitt hem. Ett speciellt hörn, där jag har uppsikt över det mesta, men ändå lite avskilt så jag är lite i utkanten av det som sker.

Bild Pinterest

Det är ingen plats jag medvetet valde, från början, utan det var mer platsen som valde mig. 

I början av min sjukdom var det min totala trygghet. Så länge jag var i mitt hörn kände jag mig fullkomligt trygg. Jag behövde ingenting annat än att vara där. När jag var ute i världen och blev överväldigad av intryck var det dit jag längtade tillbaka. När jag sjönk ner i mitt hörn kunde jag andas ut och slappna av. 


Nu är det mer som min lilla vrå. Mitt krypin. 

Jag sitter inte där för att jag flyr från världen utanför. 
Jag sitter där för att tanka energi. Ladda batterierna. 
Jag drar mig tillbaka dit. 
Omgiven av fina saker, saker jag tycker om. 
Där kan jag slappna av.


Jag tror det är jätteviktigt att ha ett sådant ställe. Där man kan vara precis den man är. Och bara vara. Mysa. Njuta. Göra det man vill.


Ladda värdefull energi.



6 kommentarer:

  1. Mitt kryp in är mitt badkar. Oj oj vad jag badat, ett tag flera gånger om dagen. Enda stället där jag fann ro i första akuta fasen av utmattningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att du också hittat något som funkar! Bada på!

      Radera
  2. Bada badkar är min bästa återhämtning. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Badkar verkar vara poppis!

      Radera
  3. Det är skönt med ett eget kryp in där man bara är :) Ta hand om dig, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättemysigt! Detsamma till dig! Kram

      Radera