Hjälp mig med läxan, pleeeease!!!

Jag har fått läxa av min terapeut. Han är duktig och bra och så, på alla sätt. Men nu har han gett mig en läxa som jag inte fattar. Nada. Och som den duktiga flicka jag är så kan jag ju inte bara gå dit och säga att jag inte har gjort läxan för att jag inte fattade nånting...

Så vad gör man då? Jo, man fuskar.

Sa jag att jag är lärare?

Men jag ursäktar mig med att ni läsare också kan ha nytta av det här. Så kan vi ju utvecklas tillsammans. Eller nåt.

Eller så förklarar nån bara för mig vad han vill att jag ska fatta! =)

Så här kommer det! Det enda jag egentligen kommer ihåg var nog att jag skulle fundera över mina värderingar kring de här olika meningarna.

Jag jobbar även om jag är sjuk.

Jag jobbar men jag är sjuk.

Jag är sjuk även om jag jobbar.

Jag är sjuk men jag jobbar.

Jag jobbar trots att jag är sjuk.

Jag jobbar och jag är sjuk.

Jag är sjuk trots att jag jobbar.

Jag är sjuk och jag jobbar.


Nå...?? Vad tror ni att han vill att jag ska komma fram till?


7 kommentarer:

  1. Att hur du än vänder dig så måste du acceptera att du är sjuk. Trots allt.

    SvaraRadera
  2. Ingen aning... jag skulle säga som det är - fattar inget!

    SvaraRadera
  3. Vet inte. Men gissar på vilken mening som "tilltalar" dig. Jag tror att innan jag kraschade fullständigt passade meningen "Jag jobbar trots att jag är sjuk" bäst. Nu passar "Jag jobbar och jag är sjuk" bäst. Hade varit intressant å veta vad det betyder. :-) Acceptans?

    SvaraRadera
  4. Ser bara mönster:
    - att varannan mening är "spegelvänd", t ex 1 o 3 och sedan 2 o 4.
    - att de slutar på samma ord parvis.
    mm

    Syftet får du nog fråga om. Det hjälper sällan att gissa när någon gett en övning som man inte förstår.

    SvaraRadera
  5. Det kanske det som är grejen - att det inte finns ett 'rätt' svar. Att jag levt så länge och i en värld där det nästan bara finns rätt och fel. Inte bara olika. Som 'duktig' vill jag svara rätt..... Rätt för vem? Rätt för mig själv kan vara att det är alla meningar passar i olika stunder i mitt liv. Alla passar in.

    SvaraRadera
  6. Det kanske det som är grejen - att det inte finns ett 'rätt' svar. Att jag levt så länge och i en värld där det nästan bara finns rätt och fel. Inte bara olika. Som 'duktig' vill jag svara rätt..... Rätt för vem? Rätt för mig själv kan vara att det är alla meningar passar i olika stunder i mitt liv. Alla passar in.

    SvaraRadera
  7. Tack för alla era tips! Skönt att få lite nya infallsvinklar. Jag funderar vidare och återkommer med ett inlägg i frågan när jag kommit fram till något! :)

    SvaraRadera