Har detta hänt nån av er?

Jag satt på en pall förut. Satt och koncentrerade mig på att läsa ett kort inlägg på FB. Inget avancerat således! 

Men så plötsligt. Från ingenstans känns det som jag håller på att ramla baklänges, av från pallen. Det var som om det blixtrade till inuti hjärnan. Allt blev svart för ett ögonblick och jag förlorade fotfästet och balansen. 

Maken stod bakom mig och läste samtidigt, som av en tillfällighet och reagerade snabbt, innan jag ramlade. Vilken tur! 

Men vad läskigt det är när det händer. Det var tyvärr inte första gången. Men det var ett tag sen det hände senast. Och vissa saker är bara för obehagliga för att man ska kunna vänja sig vid det. 

Är detta ett vanligt symptom? Har nån av er upplevt det? Att det blixtrar till och sen svartnar inne i hjärnan? Bara ett ögonblick innan allt är normalt igen. 

Så skumt. Och svårt att förklara. 

7 kommentarer:

  1. Jag känner igen nåt liknande. Kommer som blixt från klar himmel, några sekunder och sen är det som vanligt igen. Mycket obehagligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det läskigt. Händer det dig ofta?

      Radera
    2. Nej, inte ofta men ibland. Kan inte säga hur lång tid det är emellan. Läste ditt inlägg för min man igår, hade tydligen aldrig talat om förut att jag känner så ibland. Hade kanske tagit för givet att det ska vara så här i vår situation... Om jag tänker efter finns det nog inget mönster när det kommer heller. Ibland har det varit när jag ligger och vilar och ibland när jag känner stressen komma krypande.

      Radera
    3. Mitt kommer också helt planlöst. Kan inte se nåt mönster i det. Och så är det så konstigt så man knappt kan förklara det. Min doktor tror alltid att det gör ont, som migrän, men det gör det ju inte. Det är bara obehagligt...

      Radera
  2. Jag hade så ett bra tag innan jag kraschade totalt. Det kom oftast när jag satt i kassan och varade i någon sekund bara. Ljud försvann som i en avlägsen glasburk och samtidigt och kände mej typ blind och bländad samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade också så innan jag kraschade. Blixtarna kom tätare och tätare och varade längre och längre då. Nu är det inte alls lika ofta. Men konstig känsla är det. Har du det så fortfarande?

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera