Gör det du brukar göra, men gör det långsammare

Note to myself:

Gör det du brukar göra, men gör det långsammare.
Öva på att låta saker ta tid.







7 kommentarer:

  1. Superbra sak att träna sig på! Svårt, men viktigt. Jag brukar även träna på det där med att göra en sak i taget. Det påminner jag mig ofta om. Inte tre-fyra saker samtidigt, utan bara en sak. Koncentrerat.

    Spännande att så många uppskattar texten du skrev om rehabilitering. Mycket kloka ord! Kram

    SvaraRadera
  2. Kommer ni ihåg berättelsen om Haren och sköldpaddan som springer ikapp? Sköldpaddan vinner så klart. Så jag har en bild på en sköldpadda... sakta men säkert :-)

    SvaraRadera
  3. Det är viktigt att fundera på grund orsaken till ohälsa för att flera förstår hur kan förebyggas i god tid!

    SvaraRadera
  4. Jag heter Ingalill och jag blev sjukskriven i nov för utmattningssyndrom! Jobbade i vården och hittade inte på jobbet en dag! Somnade även på jobbet! Fortfarande sjukskriven men arb tränar med administrativa arb uppgifter! Igår och idag har jag inte orkat arb tränat, känns som jag backat steg tillbaka... Inte stresstålig alls numera, men jag vilar å lyssnar på kroppen! När det känns såhär så vill jag bara vara hemma å inte träffa folk alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Kul att du läser och kommenterar. Förstår att du också haft en svår resa tillbaka. Det går ju så mycket fram och tillbaka. Jag orkar inte heller med en massa folk när jag är trött. Bara vila så är du förhoppningsvis snart tillbaka på arbetsträningen igen.

      Radera