Vad jag gör hos osteopaten

Har varit hos osteopaten några gånger nu. Jag vet inte vad jag ska säga att han gör, egentligen. Han går igenom hela kroppen efter samma mönster varje gång. Masserar, känner, stretchar, tänjer, töjer och drar, knäcker, försöker på massa olika sätt få mina muskler att slappna av.

Intressant är att han tar foto med min mobil före och efter och skillnaderna är så oerhört tydliga på hur kroppen reagerar på behandlingen. 

Min smärta började i axlar och nacke. Där hade jag ont långt, långt innan jag gick in i väggen. Sen har värken spridit sig som ringar på vattnet, ut i kroppen. 

Jag ser klart och tydligt hur jag kompenserar obalans i kroppen med mitt höftparti när jag kommer till osteopaten. Han får detta att slappna av och efter behandlingen är bäckenet rakt, men axelpartiet väldigt obalanserat. 

Det är bra tycker jag, att han ser kroppen som en helhet. Han behandlar inte bara en öm del, utan han tar allt. 

Hoppas att kroppen fortsätter svara på behandlingen så att värken i min kropp kan minska. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar